Normandy, June 1944. An invasion force of more than 150,000 British, Canadian and American forces needs to be managed, and then their actions on the ground need to be coordinated in response to real-time events on the battlefield. The beginning of a true military crusade. Crusade in Europe is a classic real-time simulation game from the 80s designed by Sid Meier and Ed Bever. The first title in the "Command Series" of tactical wargames from Microprose, the game features real-time battles that test your skills as a commander. Five different scenarios, from D-Day to the Battle of the Bulge, recreate the tactical decisions faced by commanders in the European Campaign. Each has multiple variables, so you can create “what-if” scenarios, and different levels of difficulty.
The idea for the Command Series came from observation of actual tabletop military scenario exercises. The games challenge you to manage assets, strategically place and move them around the battlefield map, and try to out maneuver the enemy. Victory requires careful strategic thinking and fast responses to rapidly changing battlefield conditions. Sid Meier, one of the most well-known and prolific strategy game designer-producers, collaborated with historian Ed Bever to make the games incredibly historically accurate.
Нормандия, июнь 1944 г. Необходимо управлять силами вторжения численностью более 150 000 британских, канадских и американских войск, а затем координировать их действия на земле в ответ на события на поле боя в реальном времени. Начало настоящего военного крестового похода. Crusade in Europe — классический симулятор в реальном времени из 80-х, разработанный Сидом Мейером и Эдом Бевером. Первая часть тактических варгеймов «Command Series» от Microprose. В игре представлены сражения в реальном времени, которые проверяют ваши навыки командира. Пять разных сценариев, от дня «Д» до битвы за Арденна, воссоздают тактические решения, с которыми сталкивались командиры в европейской кампании. У каждого есть несколько переменных, поэтому вы можете создавать сценарии «что, если» и разные уровни сложности.
Идея командной серии возникла в результате наблюдения за реальными настольными военными учениями по сценарию. В играх вам предстоит управлять активами, стратегически размещать и перемещать их по карте поля боя и пытаться переманеврировать противника. Победа требует тщательного стратегического мышления и быстрой реакции на быстро меняющиеся условия боя. Сид Мейер, один из самых известных и плодовитых дизайнеров и продюсеров стратегических игр, сотрудничал с историком Эдом Бевером, чтобы сделать игры невероятно исторически точными.
Перевод Google